sâmbătă, 9 octombrie 2010

Fat - Frumos - “Ileana Cosânzeana din cosiţă floarea-i cântă, nouă împăraţi ascultă !”

“Ileana Cosânzeana din cosiţă floarea-i cântă, nouă împăraţi ascultă !”


Oameni, oameni, fratii mei,
Disperatii, fericitii,
V-ati spalat de superstitii,
De demoni si dumnezei.

Insa nu-i destul folos
Daca peste tot ce este
V-ati spalat si de poveste,
L-ati pierdut pe Fat-Frumos.

Vin acum la voi plangand,
Gura-mi sangera ca rana,
Unde este Cosanzeana,
In ce bolti, pe ce pamant ?

Ma ridic plangand de jos,
Ca la un pierdut examen,
Unde va e basmul, oameni,
Ce-ati facut cu Fat-Frumos ?

Fat-Frumos n-a existat,
N-a stat nimanui in cale,
Era numai visul moale
Al vreunui trist baiat.

Mai visati de vreti sa fiti
Fericiti cu capu-n perna
Feriti epoca moderna
De rigizi si scofalciti.

Din prea mult entuziasm
Sa nu spargeti Voronetul,
Dati-i voi mai mare pretul,
Oameni, mai ravniti la basm.

Voi, care aveti copii,
Nu-i lasati sub gand satanic,
Sa respire sterp, mecanic,
Ca si cand nici nu ar fi.

Doborati himera jos,
Oameni, reveniti in lume,
Pe umana noastra culme
Regasiti pe Fat-Frumos.

Fat-Frumos si toti ai lui,
Fiindca unde nu-i poveste
Lume nu-i si om nu este
Si, de fapt, nimica nu-i.

El venea la noi pe jos
Si ni l-au rapit piratii.
Vamesi vigilenti, redati-i
Actele lui Fat-Frumos.

Dati-i viata inapoi
Ochii mari, miscarea buzii,
Fat-Frumosul din iluzii
Si frumos numai prin voi.
Adrian Paunescu
Eu am poezia in volumul "Totusi iubirea" Adrian Paunescu,Editura Albatros - 1983!!!!!!Ce parere aveti ? 1983!............!?Curajoase versuri,nu ?!

3 comentarii:

  1. Superbă poezie! După cum am spus şi în altă parte, îmi place grozav Păunescu! Nu ştiam poezia asta, dar are un mesaj minunat de realist - ca toate ale lui, de fapt.
    Şi mie îmi plac tare mult poveştile, şi uneori cred că lumea noastră e aşa de ternă, pe lângă cea a poveştilor...Avem impresia că ne maturizăm, dar mai mult ne ciuntim, ne limităm!

    Mulţumim pentru poezie, ne-a amintit de lucrurile frumoase şi profunde!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da Florina ! Multumim pentru poezie...Multumesc Florina,imi pare bine ca esti pe aici !
    "Fără poeți, pământul ar mugi, / și casele s-ar
    stinge fără teatre, / și noaptea nu s-ar mai sfârși în zi / și pruncii ar putea atât, să latre. // Desprinderea de regnul animal, / intrarea în limbuta noastră oază, / ca și proiecția în ideal, / prin poezie se realizează ! / Și orice literă pe care-o scriu / la voi adânc în sânge se resimte, / ca un ceresc, nedezmințit pariu / de dincolo de legi și de cuvinte...."

    RăspundețiȘtergere
  3. Florina,povestile au fost primele aripi care au facut ca sufletul meu sa vibreze....si mintea mea sa calatoreascu cu Cai Nazdravani pe Taramul Celalalt,cu Feti Frumosi si Ilene Cosanzene....aveam 3-4 ani cand eu stiam sa spun povesti...

    RăspundețiȘtergere