sâmbătă, 16 aprilie 2011

Copaci rezistenti la seceta - Mojdreanul si salcamul



Zilele astea am aflat cum se numeste un copac, un copac foarte raspandit pe terenurile virane si prin gradinile blocurilor din Bucuresti.
Copacul cu pricina se numeste mojdrean sau frasin. Am avut si eu unul la tara, e adevarat crescut in gardul cu vecinul meu. La tara nu l-am vazut prin curtile oamenilor si nici prin padurile din partile mele , la inceput am crezut ca este un copac cu lemnul moale, care se rupe usor (la vant....).
Acuma am aflat ca este un copac cu lemn tare, rezistent la seceta, bun pentru mobila
si chiar folosit ca ceai.
Mojdrean sau frasin (e acelasi lucru), creste spontan, e suficient sa fie unul ca din el se face o padure !, creste foarte repede si nu este pretentios.
Salcamul seamana cu frasinul (creste si se inmulteste foarte repede, e rezistent la seceta si la geruri)si e recomandat pentru zonele din sudul tari unde verile au inceput sa fie foarte calduroase si ploile rare si in cantitati mici ( in Bucuresti si in Lehliu acum 2 zile a fost prima ploaie mai serioasa din primavara asta)
DINU OLARASU - Ploaia asta nebuna

2 comentarii:

  1. Lasă, că vine vara, cu mulţi copaci verzi! Îmi place mult vara, sunt "bolnavă" după verdeaţă!:)

    Dinu Olăraşu cântă superb, de-abia l-am descoperit pe blogul unei alte prietene minunate, şi văd...că toate sufletele frumoase îl plac!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Florina,ma bucur ca-ti place Dinu Olarasu !
    Cat despre verdeata..."Verde crud, verde crud,mugur alb si roz si pur..."

    RăspundețiȘtergere